اسکارف سر و مدل های متنوع تابستانی آن برای ساختن تیپی جذاب

تابستان رسیده است. آیا برای فصل لباس‌های رنگارنگ و پرنشاط آماده‌اید؟ اسکارف سر و لباس‌های شاد و گل‌دار را آماده کنید. با تغییر فصل، زنان اشتیاق و ذوق فراوانی برای خرید کردن و قرار دادن لباس‌های نو در کمدشان پیدا می‌کنند. این اشتیاق برای آن‌ها توصیف نشدنی است. آنها دوست دارند با لباس‌های سبک و رنگارنگ به استقبال تابستان گرم بروند.

این فصل، مناسب‌ترین زمان برای نمایان ساختن دخترک بازیگوش و پرهیجان درون‌شان است. لباس‌هایی به رنگ‌های گرم، صندل‌ها، کیف‌های کوچک و سبک و البته زیورآلات رنگارنگ پر استفاده‌ترین‌ گزینه‌ها در تابستان هستند. تابستان، بهترین زمان برای استفاده از اکسسوری‌های متنوع است. یکی از این اکسسوری‌های پرکاربرد در تابستان،اسکارف سر و گردن است. این دستمال‌ها  در سال‌های اخیر در دسته ترندهایی بودند که از طرف بسیاری از طراحان مد دوباره روی کار آمده‌اند.

چگونه شال یا روسری قدیمی را تبدیل به اسکارف سر و گردن کنیم؟

اسکارف سر - اسکارف سر و گردن

خرید شال و روسری در دسته خریدهایی است که شاید بیش‌ از هر لباس دیگری به آن فکر می‌شود. زیرا هم باید مناسب فصل باشند و هم با سایر لباس‌ها هماهنگی ایجاد کنند. بدون شک همه خانم‌ها تعداد بی‌شماری شال و روسری در خانه دارند که دیگر استفاده نمی‌کنند.

ممکن است فکر کنید که یا دوران استفاده از آن‌ها به سر رسیده است  یا کهنه و غیر قابل استفاده شده‌اند. شاید دیگر لباسی برای هماهنگ کردن با آن‌ها را ندارید. اما صبر کنید. پیش از اقدام به هرگونه خرید ابتدا مطالب پیش‌ رو را مطالعه بفرمایید. در ادامه به شما خواهیم گفت چگونه از شال و روسری‌های قدیمی‌تان دوباره استفاده کنید و آنها را به عنوان اسکارف سر یا گردن در استایل‌تان به کار بگیرید.

همانطور که گفتیم، اسکارف سر و گردن در سال‌های اخیر بسیار رایج شده‌اند. این مدل‌ها که یادآور استایل وینتیج و زنان قدیمی هستند، به شما ظاهری شیک و ظریف می‌دهند. با ایجاد چنین استایلی در تابستان امسال همه نگاه‌ها را به خود جلب خواهید کرد. در ادامه چند روش برای بستن اسکارف سر و گردن، برای شما در تیم مد و پوشاک مالتینا آماده کرده‌ایم.

۱. استفاده از روسری به جای اسکارف سر و گردن

اسکارف سر

یک روسری مثلثی رنگارنگ را از روی لباس ساده تابستانی، به دور گردن‌تان ببندید. در این مدل باید روسری را کمی شل و راحت گره بزنید. این کار استایل شما را فراتر از مرز سادگی و یکنواختی می‌برد و خاص و شیک‌تر خواهید شد.

۲. گره زدن اسکارف سر و گردن دور گلو

اسکارف سر -دستمال گردن دخترانه

اسکارف سر یا روسری‌های کوچک‌ را چند لایه تا کنید. سپس به دور گردن‌تان بپیچید و گره بزنید. به همین سادگی! این روش به استایل‌تان تنوع و رنگ بیشتری می‌بخشد. ضمنا باعث می‌شود به سمت صورت‌تان جلب توجه شود.

در این حالت بهتر است موهای‌تان را به شکل دم اسبی ببندید. گوشواره‌ها و عینک‌های آفتابی بزرگ هم، به کامل شدن استایل تابستانی‌تان کمک فراوانی خواهند کرد. دستما‌ل‌های گردن گره خورده تقریبا با هر سبک و استایلی هماهنگ هستند.

شما می‌توانید این مدل را با شلوار جین و تی‌شرت یا پیراهن و دامن در مهمانی‌ها امتحان کنید. کافی است اسکارف سر و گردنی ررا انتخاب کنید که طرح و رنگ متناسبی با سایر لباس‌های‌تان داشته باشد.

۳. بستن اسکارف سر دور پیشانی

اسکارف سر - اسکارف سر و گردن

این مدل شاید شما را به یاد استایل بوهو بیاندازد. اگر این استایل را می‌پسندید بهترین زمان برای انجام دادن آن است. حال می‌توانید با خیال راحت یکی از شال‌ یا روسری‌های قدیمی‌تان را انتخاب کنید و دور سرتان ببندید. این مدل‌ها مخصوصا در ساحل و کنار دریا با لباس شنا، بسیار متداول و البته شیک هستند.

۴. استفاده از اسکارف حریر روی لباس

اسکارف سر - دستمال گردن دخترانه

آیا تاکنون فکر می‌کردید روسری‌ و شال‌ها فقط برای پوشش سر یا بستن دور سر و گردن هستند؟ بیایید کمی فراتر برویم و خلاقانه‌تر عمل کنیم. زنان باهوش و شیک‌پوش همیشه ایده‌های جدید برای خلق استایلی متفاوت دارند. یکی از این موارد بازی با شال و روسری است.

شما می‌توانید روسری‌های بزرگ و مخصوصا جنس‌های حریر را مانند بلوز بپوشید. این کار بسیار ساده است. باید روسری یا شال را روی بدن‌تان قرار دهید و گوشه‌های آن را گره بزنید. به چند روش مختلف می‌توان این کار را انجام داد. قرار دادن روسری یا شال‌های بزرگ از روی بلوز یا تاپ‌های ساده به شما جلوه‌ای متفاوت و شاد خواهد داد.

۵. بستن موی سر با اسکارف سر

اسکارف سر -دستمال سر دخترانه

یک بار هم به جای کش مو یا سنجاق، از اسکارف سر یا روسری برای بستن موهای‌تان استفاده کنید. پشیمان نخواهید شد. این کار هم به شکل موهای‌تان زیبایی و ظرافت می‌بخشد و هم نگاه‌ها را بیشتر به این ناحیه جلب می‌کند. همه ما شاهد تاثیر فوق‌العاده موی زنان در جذابیت‌شان هستیم. پس بستن اسکارف سر به موها یک ایده بی‌نظیر برای جلب توجه و جذابیت بیشتر است.

۶. آویختن اسکارف به کیف

اسکارف سر -دستمال گردن دخترانه

روسری‌ها علاوه بر اسکارف سر و گردن، می‌توانند به عنوان انواع اکسسوری نیز استفاده شوند. یکی از این موارد، آویزان کردن آن از کیف است. یک روسری خوش‌رنگ یا طرح‎‌دار زیبا انتخاب کنید و از گوشه کیف‌تان آویزان کنید. این کار را می‌توان با کیف‌های مختلف مانند کوله‌پشتی، کیف آویزان یا کیف دستی انجام دهید. روسری‌های زیبا و رنگارنگ به تیپ شما تنوع و پویایی می‌بخشند.

۷. بستن اسکارف سر دور کلاه

اسکارف سر -دستمال گردن دخترانه

یکی دیگر از راه‌های استفاده از روسری‌های قدیمی، بستن آن‌ها به دور کلاه تابستانی است. با این روش هم کلا‌ه‌تان از سادگی خارج می‌شود و هم ترکیب رنگ زیبایی در تیپ‌تان ایجاد خواهد شد. کلاه‌های حصیری که در فصل تابستان بسیار محبوبند، بهترین گزینه برای بستن شال رنگی هستند.

۸. اسکارف سر و گردن با مدل‌های متنوع

اسکارف سر -دستمال هدبند دخترانه

اولین و البته بهترین روش برای استفاده از روسری‌ها  یا اسکارف سر و گردن، بستن به عنوان سربند است. با بستن سربند به روش‌های مختلف، می‌توان به مدل‌های متنوعی دست یافت. با این اکسسوری به راحتی موهایتان را به سمت عقب هدایت کنید، مانع تابش مستقیم آفتاب به موها شوید و در نهایت، به استایلی خاص و جذاب دست یابید.

به همین دلیل، سربند یکی از محبوب‌ترین اکسسوری‌ها بین خانم‌ها است. مخصوصا در فصل‌های تابستان و بهار. در ادامه با چند روش مختلف بستن سربند آشنا شوید و به عنوان جذاب‌ترین زن تابستان امسال بدرخشید.

 سربند گره‌ای

اسکارف سر _هدبند دخترانه

ساده‌ترین و آسان‌ترین روش بستن سربند، مدل گره‌ای آن است. در این مدل، اسکارف سر یا روسری را از پشت گردن به روی سرتان بیاورید و گره بزنید. این مدل را می‌توان با موهای باز و  موهای بسته اجرا کرد.

مدل زنان دهه 50 میلادی

اسکارف سر _هدبند دخترانه

اگر نگاهی به عکس‌ها یا فیلم‌های قدیمی دهه ۵۰ میلادی بیاندازید، متوجه منظورمان خواهید شد. در این روش روسری را روی سرتان قرار دهید. گوشه‌های آن را از دو طرف به پشت گردن ببرید و بپیچید. سپس بدون این که آن‌ها را ببندید، دوباره بالا آورده و روی سرتان قرار دهید و گره بزنید. بهتر است گره را به شکل پفی یا پاپیونی درآورید.

توربان

دستمال سر_هدبند دخترانه

احتمالا اخیرا نام توربان‌ها به گوش‌تان خورده است. اما توربان چیست؟ توربان نوعی سربند پارچه‌ای است که زنان آفریقایی از قدیم برای پوشش سر و موهای‌شان از آن استفاده می‌کرده‌اند. در سال‌های اخیر توربان‌ها توجه طراحان مد و فشن را بسیار به خود جلب کرده‌اند. در بازار انواع توربان‌های آماده در طرح‌های متنوع را می‌توان یافت. اما با استفاده از دستمال سر و گردن یا روسری‌های قدیمی هم، خودتان دست به کار شوید و توربان درست کنید.

مدل موتور سواری

اسکارف سر _هدبند دخترانه

اگر دقت کرده باشید موتورسواران و خواننده‌های راک به روش بسیار راحت و جالبی سربند می‌بندند. آن‌ها معمولا یک دستمال سر کوچک را به شکل مثلث درمی‌آورند و در وسط پیشانی قرار می‌دهند. سپس گوشه‌های روسری را از پشت گره می‌زنند. این مدل هم سبک متفاوتی دارد و هم موهای قسمت جلویی را کاملا پوشش می‌دهد. این روش یکی از بهترین حیله‌های مد برای زمانی است که موهایتان کثیف شده و زمان کافی برای شست و شو ندارید.

مدل رزت

دستمال سر_هدبند دخترانه

مدل رزت )rosette scarf tying) به مدلی از سربند گفته می‌شود که به شکل گل  درآمده باشد. شاید در نگاه اول کمی دشوار به نظر برسد. اما درست کردن این مدل سربند بسیار ساده است. برای دست یافتن به این مدل، باید یک روسری یا شال با گوشه‌های بلند داشته باشید. پس از بستن سربند و گره زدن آن، گوشه‌ها را با پیچاندن یا روش‌های دیگر به شکل گل درآورید.

توربان مدل دوکی

اسکارف سر _هدبند دخترانه

مدل سربند دوکی یکی از مدل‌هایی است که زنان آفریقایی از آن استفاده می‌کنند. در این مدل قسمت جلویی سربند به شکل پفی یا توپی درست می‌شود. برای دست یافتن به این ظاهری می‌توانید گوشه‌های روسری یا شال را چند دور روی سرتان بپیچید و به حالت ثابت دربیاورید. یا گوشه‌های انتهایی را به شکل پفی درآورید و آن را زیر گره قرار دهید و سنجاق بزنید.

سربند لا به لای موها

اسکارف سر _هدبند دخترانه

لازم نیست همیشه سربندها روی موهای‌تان قرار گیرند یا آن‌ها را بپوشانند. یک روش دیگر برای تنوع دادن به مدل موها، بستن یک سربند کوچک و نازک از لا به لای موهاست. این مدل در کنار موهای بافته شده یا شنیون پراکنده جلوه زیبا و بی‌نظیری خواهد داشت. یک اسکارف سر زیبا می‌تواند به عنوان اکسسوری مو نیز قابل استفاده باشد.

اسکارف سر یک طرفه

اسکارف سر _هدبند دخترانه

گاهی برای ایجاد تنوع و دوری از یکنواختی، سربندتان را از کنار گوش‌ها و به صورت یک طرفه ببندید. کافی است یکی از روش‌های گفنه شده را به کار گیرید. با این تفاوت که انتهای برجسته یا گره خورده را به جای قسمت میانی، در کنار سرتان قرار دهید.

نکات تکمیلی درباره اسکارف سر و گردن

برای دست یافتن به ظاهری ایده‌آل و استایلی متناسب باید به ترکیب رنگ و طرح لباس‌ها دقت کنید. هماهنگی و ترکیب رنگ صحیح اولین و مهم‌ترین شرط شیک‌پوشی است. این امر شامل اسکارف سر و گردن هم می‌شود. پس بهتر است قبل از هرگونه اقدامی، نکات صحیح آن را دریابید.

دستمال سر و گردن صورتی

اسکارف سر -دستمال گردن دخترانه

همانطور که می‌دانید صورتی یکی از رنگ‌های مورد علاقه اغلب خانم‌هاست. این رنگ شاد و زیبا در هر لباسی که باشد ظاهرتان را از کسل‌کنندگی نجات خواهد داد. اگر لباس‌های رنگ سرد یا تیره پوشیده‌اید، می‌توانید با استفاده از یک دستمال سر و گردن صورتی، به آن ظاهری شادتر ببخشید. ضمنا فراموش نکنید که دستمال یا شال و روسری صورتی در کنار لباس‌های اسپورت یا سبک مردانه (Masculine style) ، به آن ظرافت و زنانگی بیشتری می‌بخشد.

 سیاه و سفید

اسکارف سر -دستمال گردن دخترانه

دستمال سیاه و سفید جز گزینه‌هایی است گه با بیشتر لباس‌ها در انواع رنگ‌ها هماهنگی ایجاد می‌کند. مخصوصا اگر به استایل وینتیج علاقه دارید ، این طرح، گزینه خوبی برای شماست. آیا تاکنون متوجه زیبایی و هماهنگی رنگ‌های شاد و سیاه و سفید در کنار هم نشده‌اید؟

 رنگ‌های پاستلی

اسکارف سر -دستمال گردن دخترانه

رنگ‌های پاستلی به رنگ‌هایی گفته می‌شود که با رگه‌هایی از رنگ سفید ترکیب شده‌اند. این رنگ‌های ملایم بهترین گزینه برای لباس‌های بهاری و تابستانی هستند. خودتان را در لباسی شاد و خوش‌رنگ با دستمال گردنی به رنگ پاستل و کیف و کفش بهاری تصور کنید. با این استایل تفاوت چندانی با زنان شیک پاریسی در فیلم‌های قدیمی نخواهید داشت. ضمنا، رنگ‌های پاستل یکی از بهترین ترکیب‌ها برای خلق استایل مونوکروم نیز هستند.

 طرح‌های گل‌دار

اسکارف سر -دستمال گردن گل گلی

یکی دیگر از طرح‌هایی که به لباس‌های ساده و یکنواخت شما شادابی می‌بخشد، اسکارف سر گل‌دار است. لباس‌های سفید و روشن، زیبایی خاصی در فصل‌های تابستان و بهار دارند. مخصوصا اگر با شال حریر گل‌گلی ترکیب شوند. یکی دیگر از مزیت‌های طرح‌های گل‌دار این است که با انواع رنگ‌های مختلف هماهنگ هستند. چنین اسکارف سری را به راحتی می‌توانید با چندین لباس مختلف ترکیب کنید و لذت ببرید.

حریر مشکی ساده

اسکارف سر -دستمال گردن دخترانه

لباس‌های مشکی جز مواردی هستند که باید در کمد لباس هر خانمی یافت شوند. فرقی نمی‌کند یک پیراهن، شلوار، دامن، کیف و کفش مشکی یا هر چیز دیگری باشد. این امر در مورد دستمال سر و گردن نیز کاملا صدق می‌کند. مخصوصا اگر از جنس حریر باشد.

آیا می‌توانید اوج ظرافت و زنانگی خانمی که شال گردن حریری مشکی را به دور گردنش پیچیده را تصور کنید؟ چنین دستمال گردنی نه تنها با انواع رنگ پوست هماهنگ است، بلکه به جذابیت آن هم می‌افزاید. یک دستمال گردن حریر مشکی را به راحتی با لباسی تیره با طرح‌های روشن ترکیب کنید.

دستمال کوچک قرمز

اسکارف سر -دستمال گردن قرمز دخترانه

اسکارف سر و گردن قرمز، یکی دیگر از دستمال‌هایی است که با انواع لباس‌ها ترکیب زیبا و هماهنگی به وجود می‌آورد. این دستمال را در کنار شلوار جین و تی‌شرت  تابستانی امتحان کنید. این کار به استایل اسپورت‌تان ظاهری زنانه‌‌تر خواهد داد. یا آن را در کنار لباسی ساده مانند مشکی، سفید، آبی و حتی سبز به کار ببرید.

طرح‌ پلنگی

اسکارف سر -دستمال گردن پلنگی

استایل پلنگی جز سبک‌های ریسک‌پذیر است.در مقاله استایل پلنگی گفتیم که برای دست یافتن به این سبک باید محتاطانه و با دقت بسیار زیاد عمل کنید. دستمال سر و گردن پلنگی برای رسیدن به این هدف، کمک فراوانی به شما خواهد کرد.

لباسی ساده و دور از جزئیات اغراق‌آمیز انتخاب کنید. با افزودن یک دستمال گردن پلنگی به استایل‌تان جلوه‌ای جذاب و شگفت‌انگیز خواهید داد. ضمنا به یاد داشته باشید که طرح‌های پلنگی جز ترندهای چند سال اخیر هستند.

طرح‌های خال خالی

اسکارف سر-دستمال سر رپری دخترانه

طرح‌های خال‌خالی بیش از هر چیزی یادآور مد وینتیج هستند. خوشبختانه این مدل‌ها هنوز هم محبوبیت خود را حفظ کرده‌اند. دستمال سر و گردن خال‌خالی گزینه بسیار خوبی برای ترکیب کردن با لباس‌های اسپورت است. مثلا شلوارک‌های جین و تی‌شرت‌ها که با ترکیب با این نوع دستمال‌ها به شما ظاهری زنانه‌تر می‌دهند. ترکیب لباس‌های مهمانی یا رسمی‌تر با این طرح نیز منطقی و زیبا به نظر می‌رسد. جذابیت چنین استایلی را حتما می‌توانید تصور کنید. این‌طور نیست؟

در آخر

گاهی اوقات ممکن است به خاطر تنوع زیاد و مدی که به سرعت در حال تغییر کردن است کلافه شوید. شاید فکر کنید برای مد روز بودن مجبور هستید به طور مداوم خرید کرده و لباس‌های جدید به کمدتان اضافه کنید. در حالی که در بسیاری از موارد مدهای قدیمی تکرار می‌شوند.

پس لازم نیست نگران لباس‌ها یا زیورآلاتی باشید که مدت طولانی از آن‌ها استفاده نکرده‌اید. یکی از این موارد دستما‌ل‌های سر و گردن هستند. حال به راحتی می‌توانید با توجه به نکاتی که گفته شد، این استایل جذاب را که یادآور مد دهه‌های پیش است، ایجاد کنید.

با این ترفند هم در هزینه‌تان صرفه جویی می‌کنید و هم به روز و شیک خواهید بود. استفاده از اسکارف سر و گردن یکی از راحت‌ترین و بی دردسرترین راه‌ها برای تنوع بخشیدن به ظاهرتان است. این ترفند شما را از سادگی و تیپ تکراری همیشگی‌تان نجات خواهد داد.

 

منبع: liveabout.com , liveabout.com

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024