کتاب اثر مرکب | چکیده‌ای از بهترین جملات تاثیر گذار و انگیزشی دارن هاردی

اثر مرکب
جملات تاثیر گذار دارن هاردی

اگر علاقه‌مند به مطالعه کتاب‌هایی در زمینه موفقیت و رشد فردی هستید، بدون شک تاکنون، نام کتاب اثر مرکب به نویسندگی دارن هاردی به گوش‌تان خورده و یا احتمالا آن را مطالعه کرده‌اید. اثر مرکب در مورد این است که چگونه اقدامات کوچکی که بطور مداوم، توسط فرد انجام می‌شوند، می‌توانند به نتایج بسیار شگرف و موفقیت آمیزی در زندگی و کسب و کار منجر شوند. این کتاب توسط دارن هاردی، نویسنده، مشاور، سخنران انگیزشی، ناشر و بنیانگذار مجله موفقیت (SUCCESS)، نوشته شده است.

او به عنوان شخصی که بهترین و کامل‌ترین اطلاعات را در زمینه رسیدن به اهداف و دستیابی به موفقیت دارد، معتقد است انتخاب‌های کوچکی که امروز انجام می‌دهید، می‌تواند منجر به موفقیت‌ها و ناکامی‌هایی شود که فردا تجربه می‌کنید و برداشتن گام‌های کوچک و تغییرات جزئی، منجر به پیشرفت عمده و نتایج گسترده‌ای می‌شود.

اثر مرکب کتابی‌ است که هر روز مراحل عملی را برای ایجاد تغییرات مثبت و شگفت‌انگیز را با برداشتن قدم‌های کوچک و در زندگی به شما یاد می‌دهد. در ادامه این مطلب از وبلاگ مالتینا، چکیده‌ای از تاثیرگذارترین و بهترین جملات انگیزشی و الهام‌بخش از این کتاب‌ را گرد‌آوری کرده‌ایم.

اثر مرکب
جملات تاثیر گذار و انگیزشی دارن هاردی

حقایقی مهم در مورد نحوه رسیدن به اهداف از کتاب اثر مرکب

حقیقت این است که رسیدن به اهداف، به سادگی نوشتن یک فهرست از آرزوها بر روی کاغذ نیست. هر وقت از من می‌پرسند، اولین عاملی که موجب موفقیت‌ام شده، چیست؛ به سرعت پاسخ می‌دهم: توانایی در تنظیم کردن امور و استمرار و تلاش برای به دست آوردن اهداف بزرگ.

تعیین هدف مهم‌ترین بخش از تمام برنامه‌های شخصی‌مان برای پیشرفت و توسعه است. همچنین داشتن اعتماد به نفس، عزم و اراده حیاتی است و تنها چیزی که شما را از رسیدن به بزرگترین چشم انداز زندگی تان باز می‌دارد، نداشتن شجاعت است.

هدف‌ انتخابی شما باید بزرگ‌تر از شما باشد. آیا چیزی وجود دارد که مایل باشید برایش بجنگید؟ کسی هست که مایل باشید بخاطرش بجنگید؟ و یا زندگی کنید؟ اگر به اندازه کافی دلیلی برای چرایی انجام دادن کاری وجود نداشته باشد، آنگاه علاقه‌ای هم برای استقامت در چگونگی انجام دادن آن نیز وجود نخواهد داشت.

اگر می‌خواهید امسال‌تان متفاوت با سال گذشته باشد، اکنون زمانی است که باید کاری متفاوت انجام دهید. مهم نیست که گذشته چگونه بوده است. با تلاش در مسیر اهداف‌تان، آینده‌ای بی‌عیب در پیش دارید.

اثر مرکب
رسیدن به اهداف از کتاب اثر مرکب

ترسیم نقشه راه و تقسیم اهداف

حتی یک نابغه در کشور‌های پیشرفته، بدون داشتن نقشه برای رسیدن به اهدافش، نابود خواهد شد، اما یک فرد با توان ذهنی معمولی یا کمتر، با اراده با داشتن مسیر و نقشه راه مشخص، سریع‌تر به هدف و مقصد خود، خواهد رسید. شما به یک نقشه راه نیاز دارید تا به شما بگوید می‌خواهید به کجا بروید. تنها زمانیکه برای خود یک هدف در افق دوردست قرار دهید، می‌توانید با سرعت و در مسیر مستقیم به سوی هدف‌تان حرکت کنید.

ما انسان‌ها به صورت ذاتی، موجوداتی هدفمند هستیم. چیزی که من در زندگی یاد گرفته‌ام، در همین چهار جمله کوتاه خلاصه می‌شود که برنامه ریزی کن، اقدام کن، بازنگری کن، اصلاح کن.

اهداف بزرگ خود را به اجزای کوچک‌تر تقسیم و سپس برای دستیابی به آن‌ها تلاش کنید. این یک مسیر ساده و روشن برای دستیابی به اهداف بزرگ است. زمانیکه دلیل‌های‌تان به اندازه کافی بزرگ باشد، قادر به انجام کاری بزرگ هستید.

تفاوت بسیار زیادی بین هدف گذاری و تحقق اهداف وجود دارد. بسیاری از بهترین اهداف و بزرگ‌ترین نقشه‌ها شکست می‌خورند؛ زیرا سیستم مناسبی برای اجرایی کردن آن‌ها وجود نداشته است.

پس از نقشه کشیدن، باید هنر متمرکز ماندن بر روی هدف‌تان و در عین حال انعطاف پذیر بودن در برابر مشکلات را فرا بگیرید.

درس گرفتن از زندگی نیز بسیار مهم است، در غیر این صورت شما مجبور خواهید بود همان تجربیات را تکرار کنید. هرچه قدر این اشتباهات را تکرار کنید، تاوان سنگین‌تری خواهید داد. هنر این است که همان بار اول از اشتباهات خود درس بگیرید.

اصل اثر مرکب

اثر مرکب اصل دستیابی برداشت پاداش‌های کلان و موفقیت‌های بزرگ از طریق انجام مجموعه‌ای از انتخاب‌های کوچک و هوشمندانه است که بطور مداوم و در مدت زمان طولانی انجام می‌شود. نتایج بزرگ به وضوح  از اقدامات کوچک، و مستمر حاصل می‌شود.

ایده در مورد اثر مرکب این است که اقدامات مداوم و کوچک در مدت زمان طولانی بازده بیشتری نسبت به تغییرات بسیار بزرگ اما کوتاه دارند. دستیابی به موفقیت، با سرعت اتفاق نمی‌افتد. انتخاب‌های کوچکی که روزمره انجام می‌دهیم بر نتایجی که در آینده تجربه می‌کنیم، تاثیر می‌گذارد. در ابتدا ممکن است، ما تفاوت زیادی را مشاهده و احساس نکنیم، ولی در طولانی مدت شاهد تغییرات بزرگ و شگفت‌انگیزی خواهیم بود.

اثر مرکب

قدرشناسی شما را توانگر می‌سازد

انسان‌ها موجودات خلاقی هستند و احساس نیاز است که باعث می‌شود چیزی خلق شود. اگر به داشته های‌مان فکر کنیم، می‌توانیم تمام تفکرات منفی را از خود برهانیم. این باعث می‌شود ذهن ما با افکار مثبت درگیر شود. تحقیقات نشان داده است که قدرشناسی، سلامت روحی و جسمی را تقویت می‌کند و استرس، نگرانی و ترس را کاهش می‌دهد و جلوی بیماری‌هایی که این احساسات در انسان ایجاد می‌کنند؛ مثل فشارخون بالا، بیماری‌های قلبی و نارسایی سیستم عصبی را می‌گیرد. وقتی نیمه پر لیوان را ببینید، کم کم داشته‌های اطراف‌تان را می‌بینید.

وقتی قدرشناس باشید به تدریج ایده‌های جدیدی به ذهن‌تان می‌رسد و فرصت‌های بی‌شماری را در اطراف خود می‌بینید. در واقع قدرشناسی شما را توانگر می‌سازد.

موفقیت چیزی است که توسط شخصیت‌تان آن را جذب می‌کنید

انسان‌های متوسطی که حتی از جا‌های کوچک شروع کرده اند، به انسان‌هایی تبدیل شده‌اند که جهان را تغییر داده‌اند.

باید رویا و قدرت تخیلی داشته باشید که به شما بگوید: بیا این هم یک هدف بزرگ. پیش به سوی روبرو شدن با آن. اگر قرار بود موفقیت تضمین شود، دیگر کسی به دنبالش نمی‌رفت. از شما سرافرازی و سربلندی انتظار می‌رود. خودتان هم این انتظار را از خودتان داشته باشید. اگر انتظارات کمی داشته باشید به همان چیز‌های کوچکی می‌رسید که فکرش را کرده‌اید، نه بیشتر.

همیشه درباره‌ی چیزی که می‌خواهید به آن برسید صحبت کنید؛ نه چیزی که از آن فرار می‌کنید. شما هیچ وقت به تغییری ماندگار نمی‌رسید (مثل ازدواج‌تان یا مسائل مالی یا اهداف‌تان) مگر این که خودتان را تغییر دهید.

موفقیت چیزی است که توسط شخصیت‌تان آن را جذب می‌کنید. برای اینکه همه چیز بهتر شود، شما هم باید بهتر و یا حتی بهترین شوید.

پشتکار و اراده همان دلیلی است که باعث می‌شود لاک پشت، خرگوش را شکست دهد

پشتکار یعنی مواجه شدن با ترس‌ها بدون این که تسلیم شوید. نداشتن پشتکار، دزد رویاهای‌تان است.

هیچ چیز در دنیا نمی‌تواند جای پشتکار را بگیرد. حتی استعداد نیز جای آن را پر نمی‌کند. نبوغ هم نمی‌تواند جای پشتکار را بگیرد.پشتکار و سماجت، خودشان قادر مطلق هستند و به تنهایی برای موفقیت می‌توانند کافی باشند.
انسان‌ها نتایج سریع می‌خواهند و وقتی زود نتیجه نگیرند، تسلیم می‌شوند، اما انسان‌های عاقل به تلاش خود ادامه‌ می‌دهند. انسان‌ها در مورد همه چیز ابتدا هیجان زده می‌شوند.

اعمال انرژی دائمی بر روی اهداف تان می‌توانند زندگی شما را به کل تغییر دهد. یک لحظه غفلت و بی‌توجهی یا یک لحظه بی‌برنامگی می‌تواند باعث از دست رفتن این نیروی جنبشی شود و شما را از پیشرفت بازدارد. اگر در مسیر رسیدن به اهداف‌تان ثابت قدم و مُصِر بمانید، بالاخره می‌توانید حتی قوی‌ترین رقبا را از میدان به در کنید.

اثر مرکب
خلاصه کتاب اثر مرکب

تغییر عادات برای رسیدن به اهداف‌تان ضروری است

عادت یک شیوه رفتاری اکتسابی است که تقریباً یا کاملاً غیر ارادی شده است. اثر مرکب ، قدرت عادت ها را تصدی می‌کند و معتقد است راز موفقیت در تغییر عادت‌های روزانه است.
از آن جایی که اهداف شما حاصل لحظه به لحظه انتخاب کردن‌های شماست، پس قدرت باور نکردنی برای دگرگونی زندگی نیز، از طریق تغییر دادن گزینه‌ها امکان پذیر است. باختن یک عادت است، برنده شدن هم همینطور. پس بیاییم در زندگی به روی عاداتی کار کنیم که پیروزی دائمی برای‌مان به همراه دارد.

روزی مردی سوارکار به سرعت در حال تازیدن بود. به نظر می‌رسید به جای مهمی می‌رود. مرد دیگری که در کنار جاده ایستاده بود فریاد زد: کجا می‌روی؟ مرد سواره پاسخ داد: نمی‌دانم از اسب بپرس! این داستان زندگی اغلب مردم است، کسانی که سوار اسب عادت هایشان هستند، بدون هیچ ایده‌‌ای! عادت‌ها باعث می‌شوند که ما برای کار‌های روزمره کم‌ترین انرژی خودآگاه‌مان را مصرف کنیم.

من با بسیاری از افراد مشهور و بزرگ و موفق مانند روسای شرکت‌ها و … ملاقات داشته و کار کرده‌ام. می‌توانم بگویم همه‌ی آن‌ها در یک صفت مشترک هستند، همه‌ی آن‌ها سرشار از عادات خوب هستند. افراد موفق لزوما باهوش‌تر و یا با استعداد‌تر از دیگران نیستند. اما عادات خوب شان آن‌ها را در مسیری قرار می‌دهد که آگاه تر، شایسته‌تر و ماهرتر می‌شوند.

شما می‌توانید با نظم، کار سخت و داشتن عادت‌های خوب، فقدان استعداد‌های درونی‌تان را جبران کنید. با تمرین و تکرار کافی هر رفتار خوب یا بدی به مرور زمان اتوماتیک و خودکار می‌شود.

اگر چه ما اغلب عادات خود را ناخوداگاهانه شکل و رشد می‌دهیم (با الگوبرداری از والدین‌مان برای پاسخ به پیوند‌های محیطی، فرهنگی و یا مکانیسم‌های کپی‌برداری)، اما می‌توانیم آگاهانه تصمیم به تغییر دادن آن‌ها بگیریم. اگر می‌توانیم هر رفتاری را یاد بگیریم پس می‌توانیم آن‌هایی که به ما آسیب می‌رسانند و یا فایده‌ای برای‌مان ندارند کنار بگذاریم و فراموش کنیم.

هیچگاه به وضعیت و توانایی فعلی خود قانع نباشید

تنها خواستن برای پیشرفت کافی نیست. تنها از یک معلم عالی درس گرفتن کافی نیست. بلکه نیازمند طرز فکری است که هیچ گاه به وضعیت و توانایی فعلی خود قانع نباشید. نیازمند این است که بتوانید شکست‌های هر روزه را تحمل کنید و باز هم از جا بلند شوید. نیازمند صرف ساعات زیاد بر روی هدف و تعهد روزانه به آن است. معنای تعهد، انجام دادن کاری است که قبلا گفته‌اید انجامش می‌دهید، حتی اگر مدت زیادی است که حوصله انجام آن کار در شما از بین رفته باشد، اما متعهد به پیگیری آن کار هستید.

اگر شما واقعا عاشق نتایج اعمالتان هستید، آنگاه می‌توانید ۹۵% سختی را با شکوه و علاقه مندی طی کنید. زمانیکه توجه‌تان را روی کسی که کارتان را به خاطر او انجام می‌دهید، معطوف می‌کنید و نه بر چرایی و چگونگی انجام کار، ناگهان عشق و علاقه شما را دوباره درگیر کار می‌کند و سوییچ روشن می‌شود و فرایند کلی معنادارتر می‌شود.

اگر اشتیاق و علاقه در کاری که انجام می‌دهید نیست، می‌توانید عشق و علاقه غیرقابل توقف را پیدا کنید و آن را در چگونگی، چرایی و کسی که برای او کار می‌کنید، تقویت کنید. در واقع کسی که کاملا عاشق، شیفته و دیوانه است را سخت‌تر می‌توان متوقف کرد تا کسی که دچار توهم در عشق می‌باشد. ما انسان‌ها در وجودمان این پتانسیل را داریم که به دنبال لذت برویم، یا از درد اجتناب کنیم. لذت مطمئنا محرک مؤثری است. اما از میان این دو، درد نقش موثرتری دارد.

DNA و ژنتیک شما، ربطی به موفقیت ندارد.

باور کنید DNA ربطی به موفقیت ندارد. ژن‌های‌تان را کنار بگذارید و به کار ادامه دهید. مهم نیست DNA شما چیست. فقط خودشما آفریننده‌ی آینده و سرنوشت‌تان هستید. اجازه ندهید که دیگران به شما بگویند نقاط قوت شما چه چیزی هست یا چه چیزی نیست، ممکن است آن‌ها اشتباه کنند و در نتیجه انعکاس آن روند تلاش شما را دچار رکود و توقف کند.

اثر مرکب
اثر مرکب و دستیابی به موفقیت

انگیزه و دلیل کافی برای رسیدن پیشرفت‌های چشمگیر داشته باشید

اگر می‌خواهید در زندگی پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشید، بایستی برای آن دلیل داشته باشید. دلیل شما بایستی انگیزه‌ای خارق العاده باشد تا شما را مجبور به ایجاد تغییرات مورد نیاز در خود و زندگی‌تان کند. آنچه به شما انگیزه می‌دهد، شعله‌ی شور و هیجان، منبعی برای الهام، جدیت و سوختی برای حرکت شما در مسیر اهداف‌‌تان است. برای اینکه واقعا تمایل درونی و پتانسیل ابتکار را در خود شعله ور سازید، بایستی به آن سوی انگیزه‌های مالی و اهداف مادی بنگرید.

تعریف و تعیین ارزش‌های فردی

ارزش‌های مرکزی و مهم را تعریف و تعیین کردن و بطور مناسب تحت قاعده و اصول در آوردن یکی از مهم‌ترین گام‌هایی است که زندگی شما را به سوی شکوه و موفقیت سوق خواهد داد. اگر صداقت برای شما هدف بزرگی است، اما اگر با دروغگویان نشست و برخاست دارید، این یک تضاد است. وقتی کار‌های شما با ارزش‌های تان در تضاد باشند، به غمگینی، ناامیدی و دلسردی خواهید رسید. روانشناسان بیان می‌کنند که هیچ چیز تنش زا‌تر از این نیست که ارزش هایمان با اعمال و رفتار ما سنخیت نداشته باشند. زمانیکه از ارزش‌های خود مطمئن باشید، تصمیم گیری هم آسان‌تر می‌شود.

آنچه که به تصورتان می‌رسد، با گرمی آرزو کرده، مخلصانه باور کنید، به آن ایمان بیاورید و مشتاقانه برای رسیدن به آن تلاش کنید. مطمئن باشید که این هدف نهایتا به شما می‌پیوندد.
بسیاری از افراد در جهان به موفقیت دست یافتند؛ زیرا تصورات خود را به روی نقشه آوردند. شخصی که دلیلی روشن، محرک و پرشور دارد، همیشه در رسیدن به موفقیت پیروز است. در حقیقت آن چیزی که شما خواستار آن هستید احتمالا همیشه در اطراف شما وجود داشته، اما ذهن و چشمان شما تاکنون برای دیدن آن باز نبوده است. در حقیقت، وقتی شما به موضوعی فکر می‌کنید به طور معجزه آسا آن را به درون زندگی خود می‌کشید.

سخن پایانی

دارن هاردی در کتاب اثر مرکب به زبان ساده و در عین حال گیرا، به ما می‌آموزد که چگونه می‌توانیم در جاده پرفراز و نشیب زندگی با برداشتن قدم‌های کوچک ولی هوشمندانه به اهداف متفاوت خود در جنبه‌های مختلف زندگی‌مان برسیم و با چالش‌های مختلف در این مسیر به بهترین نحو، مواجه شویم.

اثر مرکب
دارن هاردی اثر مرکب

امیدواریم با مطالعه چکیده‌ای از بهترین جملات تاثیر گذار و انگیزشی که از کتاب اثر مرکب گرداوری و تهیه شده است، بتوانید با علم و اگاهی بیشتری در مسیر رسیدن به اهداف و دستیابی به موفقیت‌های روزافزون قدم بگذارید.

همچنین اگر از علاقه‌مندان پر و پا قرص مطالعه و کتاب‌خوانی هستید می‌توانید با استفاده از کیندل یا کتابخوان الکترونیکی به نسخه ‌الکترونیکی میلیون‌ها کتاب، روزنامه و مجله، عناوین پرفروش دنیا دسترسی داشته و در هر مکان یا زمانی به مطالعه کتاب موردعلاقه‌تان پرداخته و غرق در لذت مطالعه شوید.

در واقع با استفاده از کیندل قادر خواهید بود همه کتابخانه‌تان را با خود حمل کنید. کیندل‌ها یا کتابخوان‌های الکترونیکی از مزایای زیادی از جمله دسترسی به بزرگ‌ترین کتابخانه‌های آنلاین دنیا، داشتن نمایشگر لمسی، سبک و کم‌وزن بودن، محافظت از چش‌مان شما با تنظیم خودکار نور، داشتن حافظه داخلی، قابلیت اتصال به وای‌فای و کابل USB، ارائه متن و تصاویر با کیفیت عالی، تنظیم اندازه قلم، علامت و یادداشت گذاری در صفحات کتاب و پشتیبانی از کتاب‌های صوتی و… برخوردار هستند و کیفیت و لذت مطالعه را تا چندین برابر افزایش می‌دهند.

اگر به دنبال خرید یک کیندل مناسب هستید، می‌توانید برای مشاهده‌ انواع مدل‌های کیندل و کتابخوان الکترونیکی در فروشگاه مالتینا، سری لینک زیر بزنید و کیندل‌های اصل و با کیفیت را از انواع برندهای معتبر را مشاهده و خریداری نمایید.

اثر مرکب
کیندل یا کتاب خوان دیجیتال

اگر دیدگاه مفیدی در زمینه‌ی جملات تاثیر گذار کتاب اثر مرکب دارید و یا جمله‌ی الهام بخش و زیبایی در ذهن‌تان نقش بسته است، خوشحال می‌شویم در بخش نظرات این نوشته، با ما و خواننندگان این مطلب از وبلاگ مالتینا به اشتراک بگذارید.

منابع: awakenthegreatnesswithin.com، goodreads.com

در مالتینا بیشتر بخوانید:

جملات سنگین و الهام بخش در رابطه با موفقیت

بهترین جملات جان گری نویسنده مردان مریخی و زنان ونوسی

جملات فلسفی و عمیقی که شما را به موفقیت و شادی تشویق می کند

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024