عضویت پرایم در وبسایت آمازون به چه معناست و چه مزایایی دارد؟

اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که خریدهای خود را از وبسایت آمازون انجام می‌دهید و یا اطرافیان شما خرید زیادی از آمازون انجام می‌دهند، احتمالا با این پرسش روبرو شده‌اید که آمازون پرایم چیست؟ آیا عضویت در آن ارزشمند است؟ آیا پرداخت سالیانه 120 دلار و یا ماهیانه 13 دلار برای عضویت در این سرویس ارزشمند است؟

در این نوشته سعی‌ داریم تا تمام آنچه که باید از آمازون پرایم بدانید را بیان‌کنیم تا متوجه ‌شوید که آیا ارزش پرداخت هزینه و عضویت در این سرویس را دارد یا همان شیوه‌های خرید سنتی از آمازون گزینه مناسب‌تری برای شما است.

مزایای عضویت در آمازون پرایم

با عضویت در این سرویس ارائه ‌شده توسط آمازون شما می‌توانید تسهیلات و مزایای زیادی دریافت ‌کنید، از جمله: حمل و نقل رایگان و سریع برای برخی از خریدها، دستیابی آزادانه‌تر به فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی، دسترسی به فروش‌ها و تخفیف‌های ویژه، دسترسی به موزیک‌های انحصاری و بسیاری از موارد دیگر.

برای اغلب کسانی که از آمازون خرید می‌کنند، صرفه‌جویی در هزینه حمل و نقل بسیار مهم است. اگر شما در ایالات متحده زندگی می‌کنید با عضویت در آمازون پرایم می‌توانید از حمل و نقل رایگان دو روزه برای بسیاری از محصولات بهره‌ ببرید. اگر در مناطق دیگری زندگی می‌کنید می‌توانید از مزیت حمل و نقل رایگان یک روزه بهره ببرید. همچنین شما می‌توانید برای دریافت برخی از محصولات ضروری روزانه با عضویت در آمازون پرایم گزینه دریافت سریع محصول را انتخاب ‌کنید. البته اگر این گزینه را انتخاب ‌نکنید می‌توانید از مزایایی دیگر بهره ‌ببرید برای مثال اگر انتخاب‌کنید که محصول طی شش روز کاری آینده به شما تحویل داده ‌شود، بلافاصله در قیمت محصول به شما تخفیف داده می‌شود.

حمل و نقل رایگان تنها موردی نیست که با عضویت در آمازون پرایم به کاهش هزینه‌های شما کمک می‌کند، بلکه با عضویت در آمازون پرایم می‌توانید از مزیت lightning deals نیز بهره ‌ببرید که در آن وبسایت آمازون به اعضای پرایم خود تخفیف‌هایی مناسب برای کالاهایی خاص و در یک بازه زمانی خاص ارائه می‌کند.

احتمالا همه ما با بلک فرایدی (جمعه سیاه: روزی که محصولات مختلف را با تخفیف‌هایی شگفت انگیز می‌توانید خریداری‌کنید) آشنا هستیم، آمازون نیز برای اعضای پرایم خود چنین مزیتی ایجاد کرده و یک پرایم دی (روز پرایم) را برای اعضای آمازون پرایم ایجاد کرده است. در این روز خاص اعضای آمازون پرایم می‌توانند محصولات بسیار زیاد و متنوعی را با تخفیف‌هایی چشمگیر و قابل توجه خریداری ‌کنند.

تحویل رایگان amazon prime

یکی دیگر از مزیت‌هایی که اعضای آمازون پرایم می‌توانند از آن بهره‌ ببرند دسترسی سریع و آسان به تمام فیلم‌ها و سریال‌های بروز سینما است. همانند نتفلیکس، سرویس ویدئو پرایم سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی بروز و بسیار متنوعی را به شما معرفی خواهد کرد.

شما می‌توانید به صورت جداگانه فیلم‌ها و سریال‌های موجود در ویدئو پرایم را خریداری‌کنید و یا اینکه آن‌ها را کرایه ‌کنید، اما با عضویت در آمازون پرایم شما می‌توانید تعدادی از این فیلم‌ها را به صورت رایگان دریافت ‌کنید. شما می‌توانید این فیلم‌ها را روی دستگاه‌های مختلف مثل تلویزیون‌های هوشمند، ست تاپ باکس، کنسول‌های مختلف و گوشی همراه خود تماشا کنید، همچنین می‌توانید این فیلم‌ها را دانلود کرده و در زمان فراغت به صورت آفلاین آن‌ها را مشاهده‌ کنید.

همچنین با عضویت در آمازون پرایم می‌توانید آهنگ‌های مختلف را در برنامه‌های مختلفی مثل گوگل پلی موزیک و اپل موزیک مورد استفاده قرار دهید. در لایبرری موسیقی آمازون شما می‌توانید به بیش از 2 میلیون آهنگ دسترسی داشته ‌باشید و با عضویت در آمازون پرایم می‌توانید این آهنگ‌ها را بدون نمایش تبلیغات روی کامپیوتر، گوشی همراه و یا تبلت خود مورد استفاده قرار دهید.

بیشتر بخوانید: وبسایت آمازون و سگ‌هایی در نقش کارمند در یک جهش بزرگ فرهنگی

سرویس prime video

با عضویت در آمازون پرایم یک فضای ابری در اختیار شما قرار می‌گیرد که می‌توانید در این فضا، تصاویر مختلف را ذخیره‌ کنید. نام این سرویس، پرایم فوتو است. علاوه بر فضای نامحدودی که برای ذخیره عکس در اختیار شما قرار می‌گیرد یک فضای مجازی 5گیگی نیز برای ذخیره فیلم و اسناد مختلف در اختیار شما قرار می‌گیرد. امروزه و با پیشرفت تکنولوژی در زمینه جستجو شما با استفاده از یک کلمه کلیدی مناسب می‌توانید تصویر مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنید و آن را ذخیره‌ کنید.

در سالیان اخیر سرویس‌های استریم بازی مثل توییچ در فضای اینترنت با استقبال بسیار زیادی مواجه بوده ‌است. این سرویس به افراد اجازه می‌دهد تا به صورت آنلاین بازی ‌کنند و همزمان افراد مختلف بازی آن‌ها را مشاهده‌ کنند و درباره بازی آن‌ها نظر دهند (چیزی شبیه ویژگی لایو در اینستاگرام). در حال حاضر اعضای آمازون پرایم به صورت خودکار به ویژگی توییچ پرایم دسترسی دارند. با استفاده از این سرویس کاربر می‌تواند به صورت رایگان به بازی‌هایی مثل GTA Online, World of Tanks, League of Legends,  EVE Online دسترسی داشته‌ باشد و به صورت بدون تبلیغات از آن‌ها لذت ببرد. اگر شما در حال حاضر یک حساب توییچ مخصوص به خود را دارید کافی است که آن را به حساب خود لینک‌ کرده و از مزایای آن بهره ‌ببرید.

یکی دیگر از مزایایی که اعضای آمازون پرایم می‌توانند از آن بهره‌ ببرند این است که می‌توانند به صورت رایگان کتاب‌های الکترونیکی را از بخش Amazon’s Kindle Lending Library دانلود کنند. استفاده از این سرویس دقیقا مشابه به قرض‌گرفتن کتاب از کتابخانه است تنها با این تفاوت که هیچ تاریخ برگشت مشخصی وجود ندارد و شما می‌توانید در زمانیکه دیگر به کتاب نیاز نداشتید، آن را برگردانید.

بیشتر بخوانید: AWS آمازون چیست؟ آشنایی با سرویس رایانش ابری آمازون

آمازون پرایم

اگر در منزل شما یک نوزاد زندگی می‌کند با استفاده از سرویس آمازون فامیلی می‌توانید از مزایای زیادی بهره ‌ببرید. مهم‌ترین مزیتی که این سرویس برای اعضای آمازون پرایم فراهم می‌کند این است که والدین می‌توانند پوشک نوزاد را به صورت منظم و با یک تخفیف 20 درصدی دریافت‌کنند. همچنین سرویس پرایم فامیلی نکاتی مهم در مورد مراقبت از بچه به شما یاد می‌دهد و می‌توانید این نکات را با اقوام و دوستان خود به اشتراک بگذارید.

امروزه خرید مواد غذایی به صورت آنلاین با رشد بسیار زیادی روبرو بوده و آمازون نیز از این موضوع غافل نبوده ‌است. یکی دیگر از مزایایی که اعضای آمازون پرایم می‌توانند از آن بهره ‌ببرند این است که می‌توانند مواد غذایی خود را از فروشگاه‌ها و رستوران‌های مختلف به صورت آنلاین خریداری‌ کنند و سپس در برخی از شهرها می‌توانند تنها در زمان دو ساعت محصولات غذایی خریداری ‌شده را دریافت‌کنند. همچنین سرویس پرایم پانتری وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد تا خواروبار و لوازم منزل را در یک جعبه دریافت ‌کنید. هزینه حمل و نقل این جعبه معمولا چیزی حدود 6 دلار است و البته با خرید 5 محصول مختلف می‌توانید این هزینه حمل و نقل را به صفر برسانید.

و در نهایت آیا عضویت در آمازون پرایم بصرفه است؟

حمل و نقل رایگان دوروزه یک مزیت خیلی خوب است، هزینه‌های حمل و نقل به میزان وزن محصول ارتباط زیادی ‌دارد و اگر شما مکررا از آمازون خرید می‌کنید ممکن است مجبور شوید سالیانه چیزی حدود 100 دلار فقط به عنوان هزینه حمل و نقل محصول بپردازید.

سرویس پرایم ویدئو نیز یکی دیگر از مزایای عالی عضویت در آمازون پرایم است. بزرگترین رقیب آمازون در این زمینه یعنی نتفلیکس، ماهانه 8 دلار و سالیانه 96 دلار برای ارائه خدمات اولیه از کاربران خود هزینه دریافت می‌کند. از سرویس پرایم موزیک نیز نباید غافل بشویم. اسپاتیفای که یکی از بزرگترین سیستم‌های استریم موسیقی در جهان است ماهیانه 10 دلار برای عضویت و رهایی از تبلیغات از کاربران خود هزینه دریافت می‌کند. با این اوصاف و فقط در زمینه آهنگ و فیلم شما با استفاده از آمازون پرایم می‌توانید ماهیانه 18 دلار صرفه‌جویی کنید.

does amazon prime worth it

حتی اگر شما جزو کسانی نباشید که از تمامی مزایای ذکر شده استفاده می‌کند باز هم می‌توانید با استفاده از این سرویس به صورت ماهیانه در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

در کل اگر شما به مقدار متوسط یا زیاد از آمازون خرید می‌کنید، با عضویت در آمازون پرایم می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

منبع:

digitaltrends

۱۰ تا از عجیب‌ترین کالاهای آمازون که در ایران هم می توانید بخرید

آیا می دانید آمازون چگونه کالاهای خود را به دست مشتریان می رساند؟

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024