آروماتراپی و یا رایحه تراپی چیست؟ (خرید دستگاه های آروماتراپی)

آروماتراپی
آروماتراپی

همه‌ی ما به صورت کاملا ناخودآگاه به سمت بوهای خوب و خوشایند جذب می‌شویم. این تأثیر با احساس بویایی ما، در عمیق‌ترین قسمت‌های مغز به وجود می‌آید. آروماتراپی یا رایحه درمانی، یک روش درمانی ساده و موثر است که با بهره‌گیری از قدرت شفابخشی روغن‌های اسانسی و معطر (Essential Oil) و بدست آمده از گیاهان مختلف، باعث بهبود روحیه، افزایش آرامش و ارتقا سلامت جسمی می‌شود.

فهرست مطالب

مولکول‌‌های معطرِ روغن‌های اسانسی که در آروماتراپی مورد استفاده قرار می‌گیرند، ابتدا وارد بینی یا دهان می‌شوند و سپس به ریه‌‌ها منتقل شده و از آنجا به قسمت‌‌های دیگر بدن می‌روند. با رسیدن این مولکول‌‌ها به مغز، بر سیستم لیمبیک تاثیر می‌گذارند که این قسمت با احساسات، ضربان قلب، فشار خون، تنفس، حافظه، استرس و تعادل هورمون‌‌ها در ارتباط است. به این ترتیب، روغن‌‌های اسانسی می‌توانند تاثیرِ مثبتِ لطیف و در عین حال کلی بر روح و جسم داشته باشند. همچنین زمانی که روغن‌‌های معطر گیاهی را روی پوست قرار می‌گیرند، باعث ایجاد پاسخ و تاثیرات مثبت در پوست و سایر قسمت‌‌های بدن می‌شود.

آروماتراپی
آروماتراپی یا رایحه تراپی

در ادامه این مطلب از وبلاگ مالتینا، موضوع آروماتراپی یا رایحه تراپی و تاثیر درمانی روغن‌های اسانسی بررسی می‌کنیم و نحوه عملکرد و فواید این شیوه نوین و عالی درمانی را ذکر کرده و به معرفی دستگاه‌های آروماتراپی که یکی از ابزارهای بسیار مفید برای بهره‌گیری از فواید آروماتراپی و رفع مشکلات جسمی و روحی هستند، می‌پردازیم.

مقدمه‌ای بر آروماتراپی یا رایحه درمانی

امروزه از آنجا که زندگی مدرن به طور فزاینده‌ای، تنش زا شده است، زندگی به شیوه طبیعی و سالم‌تر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. درمان آروماتراپی نیز با استفاده از قدرت شفابخشی عصاره گیاهان مختلف، به افزایش سطح سلامت جسم و روح کمک می‌کند.

آروماتراپی یک درمان ساده و کاربردی است که با استفاده از مزایای روغن‌‌های اسانسی و رایحه‌‌ی گیاهان معطر، به افزایش آرامش درونی، تعادل ذهن و  سلامت بدن کمک می‌کند.

بهترین بخش آروماتراپی یا رایحه درمانی این است که می‌توانید در هر زمان و مکانی از فواید آن لذت ببرید؛ در خانه، محل کار یا هنگام مسافرت. حس بویایی با عمیق‌ترین قسمت‌‌های مغز مرتبط است، که بر اساس غرایز، افکار و احساسات شما اداره می‌شود. نتیج تحقیقات علمی نشان می‌دهند که حس بویایی در عملکرد فیزیولوژیکی فرد چقدر مهم است. بوها و عطرها علاوه بر تاثیرگذاری بر خاطرات، افکار و احساسات و حافظه تاثیرات مثبتی روی جسم نیز دارند.

آروماتراپی
آروماتراپی یا رایحه درمانی

روغن‌‌های آروماتراپی تأثیر پویا در ذهن و بدن دارند و در درمان بسیاری از مشکلات روحی و جسمی‌مانند استرس و اختلالات اضطرابی گرفته تا بی خوابی و عدم تمرکز، حالت تهوع تا سردرد  استفاده می‌شود. از نظر جسمی، روغن‌‌های اسانسی می‌توانند به تسکین دردهای عضلانی، تسریع در سیستم گردش خون بدن و کمک به ناراحتی دستگاه تنفسی فوقانی کمک کنند. 

با دانستن خواص روغن‌‌های اسانسی، می‌توانید مخلوط‌‌های ساده‌ای را برای استنشاق، ماساژ و… درست کنید و از فواید آروماتراپی و اثرات مثبت آن لذت ببرید.

تاریخچه آروماتراپی

از زمان‌‌های بسیار قدیم، تمدن‌‌ها در سراسر جهان از قدرت درمانی عصاره گیاهان معطر، اثرات آرامش بخش آن‌‌ها بر جسم و ذهن آگاه بوده‌اند. با توجه به اطلاعات تاریخی مصر باستان، چین، هند، یونان و روم، می‌توان گفت که تاریخ آروماتراپی به گذشته‌های بسیار دور باز می‌گردد. امروزه روش‌‌های درمان آروماتراپی در کلیه نقاط جهان توسعه یافته است.

آروماتراپی
تاریخچه آروماتراپی

تقطیر روغن‌های اساسی در قرن دهم به ایرانیان منسوب شده است، اگرچه این عمل ممکن است قبل از این مدت نیز مورد استفاده قرار گرفته باشد، زیرا ابن سینا سال‌ها پیش با ترسیم طرح دستگاه تقطیر و استخراج عصاره گیاهان در کتاب خود، به قدرت شفابخشی عصاره گیاهان اشاره کرده است.

تولید روغن‌‌های اساسی در قرن 10 با روش تقطیر بخار، استفاده از عصاره‌‌های گیاهی را کاملاً تغییر داد. در قرن شانزدهم، بسیاری از داروسازان و پزشکان از روغن‌‌های استخراج شده از گیاهان دارویی، در ساخت انواع داروها و درمان بیماری‌ها استفاده می‌کردند.

ولی بطور اختصاصی، کلمه آروماتراپی اولین بار در قرن بیستم توسط شیمیدان فرانسوی به نام گاتفوسه (René-Maurice Gattefossé) استفاده شد. در عصر مدرن، روغن‌های اساسی بیشتر برای از بین بردن میکروارگانیسم‌‌های مضر، از بین بردن احساسات منفی و ایجاد سلامت جسمی استفاده می‌شوند.

فواید آروماتراپی یا رایحه درمانی

آروماتراپی در بهبود طیف وسیعی از مشکلات جسمی و روحی موثر هستند. برخی از این موارد عبارتند از:

  • رفع استرس یا اضطراب مزمن
  • افسردگی
  • بی‌خوابی و مشکلات خواب
  • سردرد
  • درد عضلانی و درد مفاصل
  • عفونت‌‌ها و اختلالات تنفسی
  • ناراحتی‌های گوارشی
  • PMS یا علائم یائسگی
  • مشکلات پوستی یا اختلالات پوستی، از جمله بثورات، کبودی، سلولیت، آکنه‌
  • نوسانات قند خون و فشار خون
  • بهبود روحیه و افزایش نشاط
  • افزایش تمرکز و اعتماد به نفس
  • سم زدایی بدن

مطالعات نشان داده است که روغن‌های آروماتراپی همچنین می‌تواند نتایج مثبتی بر تقویت سیستم ایمنی بدن و سیستم عصبی مرکزی داشته باشند. 

شیوه‌های استفاده از روغن‌های معطر در آروماتراپی

استفاده از روغن‌های معطر به صورت موضعی

مولکول‌‌های روغن‌های به اندازه ای کوچک هستند که از منافذ پوست جذب می‌شوند و از طریق مالش و انجام ماساژ روی پوست، می‌توان از مزایای آن‌ها بهره مند شد. می‌توان روغن معطر را به روغن ماساژ اضافه کرد و با ماساژ کل بدن از فواید آروماتراپی بهره‌مند شد؛ پس از ماساژ با روغن‌های آروماتراپی، احساس نشاط و جوانی خواهید داشت.

 استفاده از روغن‌های معطر به صورت  استنشاق مستقیم یا استنشاق بخار

آروماتراپی با استفاده از روغن های معطر، یک روش درمانی بر اساس حس بویایی است. استنشاق روغن‌‌های معطر یک روش قدرتمند و عالی در بهره‌مند شدن از مزایای درمان آروماتراپی است.

بدین منظور، می‌توان یک یا دو قطره از روغن معطر انتخاب شده را روی دستمال بچکانید و در محل کار یا حین پیاده روی آن را بو کنید. چند قطره روغن آرامبخش روی دستمالی که درون بالش می‌گذارید به شما کمک می‌کند تا خواب آرامی داشته باشید. استنشاق بخار یک کاسه آب داغ که چند قطره روغن معطر در آن ریخته اید اثرات مثبتی برای‌تان خواهد داشت.

به کمک دستگاه‌‌های آروماتراپی و ظرف‌‌های مخصوص حرارت دهی روغن‌‌های اسانسی، می‌توان از مزایای درمان آروماتراپی و فواید روغن‌های معطر بهره‌مند شد.

آروماتراپی
دستگاه آروماتراپی

همچنین می‌توان در آب حمام (حدود ۶ تا ۸ قطره در وان یا ۲ تا ۳ قطره در چهر لیتر آب) هم روغن‌‌های معطر استفاده کرد.

البته توصیه می‌شود قبل از مصرف هر یک از روغن‌‌های اسانسی تست پوست موضعی را فراموش نکنید. اگر حساسیتی ایجاد نشد، می‌توانید با خیال راحت از آن روغن استفاده کنید. همچنین از استفاده روغن‌های معطر در نزدیک چشم‌ها و در نواحی حساس بدن خودداری کرده و پس از دست زدن به روغن‌‌ها، دست‌های‌تان را بشویید.

ویژگی‌ها و خواص روغن‌‌های معطر برای استفاده در آروماتراپی

طیف وسیعی از روغن‌های اسانسی دارای خواص و فواید عالی و بی‌نظیر هستند که با دانستن این خواص، از درمان آروماتراپی و خواص روغن‌های گیاهیِ معطر بهره‌مند شد. در ادامه به بررسی مهم‌ترین انواع روغن‌های آروماتراپی و خواص و فواید آن‌ها می‌پردازیم.

آروماتراپی
خواص روغن‌‌های معطر

مسکن و کاهش دهنده درد

روغن ترنج، بابونه، اسطوخودوس، مرزنجوش و اکلیل کوهی

ضد افسردگی و افزایش روحیه

روغن ترنج، مریم گلی، بابونه، ژرمانیوم، اسطوخودوس، بهارنارنج، پرتقال تلخ، گل سرخ، پرتغال، چوب صندل و یلانگ یلانگ

ضد التهاب 

روغن ترنج، بابونه و اسطوخودوس

ضدعفونی کننده و مبارزه موضعی با باکتری‌‌ها

روغن ترنج، اکالیپتوس، اسطوخودوس، سرو کوهی، اکلیل کوهی، درخت چای و چوب صندل

ضد ویروس

روغن درخت چای و اسطوخودوس

تحریک کننده میل جنسی

روغن گل سرخ، بهار نارنج، مریم گلی، چوب صندل و یلانگ یلانگ

پاکسازی ذهن، تحریک فعالیت ذهنی

روغن ریحان و بابونه

سلول ساز  و بازسازی سلول‌ها بدن

روغن کندر، درخت چای، اسطوخودوس، بهارنارنج و علف لیمو

سم زدایی و پاکسازی بدن از مواد سمی و مضر

روغن رازیانه، سرو کوهی و گل سرخ

دئودورانت کاهش بوی بد و خوشبو کننده

روغن مریم گلی، اسطوخودوس، بهارنارنج، پرتقال تلخ، اکالیپتوس، اسطوخودوس و سرو

تب بر

روغن  ترنج، بابونه، اکالیپتوس، درخت چای و نعناع

متوقف کردن رشد مخمرها، قارچها و …

روغن اسطوخودوس و درخت چای

 تقویت کننده کبد

روغن بابونه، لیمو، سرو، اکلیل کوهی، درخت چای و اسطوخودوس

خواب آور و رفع مشکلات خواب

روغن بابونه، اسطوخودوس، بهارنارنج، مرزنجوش و یلانگ یلانگ

کاهش دهنده فشار خون

روغن مرزنجوش، اسطوخودوس و یلانگ یلانگ

محرک سیستم ایمنی و تقویت ایمنی بدن در برابر عفونت‌ها

روغن اسطوخودوس و درخت چای

تقویت کننده سیستم عصبی

روغن بابونه، اسطوخودوس، مرزنجوش و اکلیل کوهی

آرام بخش و آرام کننده سیستم عصبی

روغن ترنج، مریم گلی، سرو کوه، کندر، اسطوخودوس، مرزنجوش، گل سرخ، بهارنارنج و چوب صندل

تحریک کننده و افزایش متابولیسم بدن

روغن  فلفل سیاه، اکالیپتوس، ژرمانیوم، اکلیل کوهی و نعناع

تقویت کننده عمومی بدن

روغن فلفل سیاه، ریحان، بابونه، ژرمانیوم، کندر، اسطوخودوس، سرو کوهی، مرزنجوش، گل سرخ، بهار نارنج و درخت چای

استفاده محتاطانه از روغن‌‌های اسانسی در درمان آروماتراپی

  • از مصرف روغن‌‌های اسانسی نزدیک به چشم‌‌ها یا ناحیه‌‌های حساس بدن خودداری کنید.
  • در ماه‌‌های اول بارداری باید از مصرف بعضی از روغن‌‌های اسانسی خودداری کنید؛ چون ممکن است این روغن‌‌ها باعث ایجاد اختلال در روند بارداری شوند. بعضی روغن‌‌ها خاصیت ادرارآوری دارند و ممکن است مایع کیسه جنینی را تخلیه کنند. این روغن‌‌ها عبارتند از: ریحان، مریم گلی، اکلیل کوهی، سرو کوهی، مرزنجوش جوان، میخک، رازیانه، سرو، نعناع و چوب سدر.
  • حداقل تا چهار ساعت پس از مصرف روغن‌‌های اسانسی از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید؛ چون بعضی از روغن‌‌ها پوست در برابر پرتوهای فرابنفش خورشید می‌شوند. بهار نارنج، لیمو، پرتقال و پرتقال از جمله روغن‌‌هایی هستند که باعث حساسیت به نور می‌شوند.
  • افراد مبتلا به فشار خون بالا، صرع، اختلال‌‌های عصبی یا بیماری کلیه نباید از بعضی روغن‌‌ها مثل فلفل سیاه، اکلیل کوهی، سرو و سرو کوهی استفاده کنند.
  • روغن‌‌های اسانسی به میزان توصیه شده استفاده کنید. مصرف بیش از حد این روغن‌‌ها می‌تواند به نتایج متضاد یا حتی نامطلوب منجر شود. علاوه بر این احتمال مسمومیت نیز وجود دارد.
  • روغن‌های اسانسی را دور از دسترس کودکان نگه دارید.
  • روغن‌‌های اسانسی را در ظرف‌های شیشه‌ای تیره رنگ نگهداری کنید.
  • برای افزایش طول عمر روغن‌‌های معطر و همچنین حفظ خواص درمانی‌شان، آن‌ها را در جایی خنک، تاریک و دور از آفتاب نگهداری کنید.
  • از روغن‌‌های اسانسی برای نوزادان استفاده نکنید. تا چهار ماهگی فقط از یک قطره اسطوخودوس در حمام استفاده کنید. برای کودکان کمتر از ۱۲ سال، باید یک چهارم مقدار توصیه شده برای بزرگسالان به کار ببرید.
  • همیشه قبل از به کار بردن روغن، روی سطح بزرگی از پوست، تست موضعی پوستی را انجام دهید.
  • از مصرف روغن‌های آروماتراپی برای مدتی طولانی اجتناب کنید. حداکثر زمان مصرف نباید بیشتر از ۲ تا ۴ هفته باشد. قبل از شروع مصرف دوباره ۳۰ روز فاصله بگذارید.

احتیاط‌‌های لازم برای استفاده از روغن‌‌های معطر در رایحه درمانی یا آروماتراپی

تست موضعی پوست

برای امتحان کردن روغن معطر مورد استفاده در آروماتراپی

  • ساعد دست‌تان را کاملا بشویید و خشک کنید.
  • چند قطره از روغن معطر مخلوط شده را روی محلی از ساعدتان که شسته و تمیز کرده‌اید بمالید تا مرطوب شود.
  • ناحیه مرطوب شده با روغن را با گاز استریل بپوشانید.
  • بگذارید گاز استریل ۲۴ ساعت روی دست‌تان بماند.
  • در صورت احساس تحریک و سوزش، فورا پوست ساعدتان را بشویید.
آروماتراپی
روغن‌‌های معطر آروماتراپی

واکنش‌‌های آلرژیک به روغن‌‌های اساسی باعث تهوع، خواب آلودگی، عرق کردن، دل درد، تحریک غشای مخاطی و تپش قلب می‌شوند. این واکنش‌‌های آلرژیک موقتی هستند و به محض توقف مصرف روغن‌‌های اساسی از بین می‌روند.

میزان مسمومیت زایی روغن‌‌های اسانسی به سطح سمی بودن و غلظت ترکیب‌‌های شیمیایی آن‌ها بستگی دارد. همه روغن‌‌های اسانسی باید مطابق دستورالعمل‌‌های ارائه شده مورد استفاده قرار بگیرند. معمولا واکنش آلرژیک زمانی اتفاق می‌افتند که روغن اسانسی بیش از مقدار معمولی یا به شیوه‌ای نادرست مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از روغن‌‌های معطر تحت با دستورالعمل‌‌های مناسب، خطر درمان آروماتراپی  را کاهش می‌دهد.

روغن‌‌های آروماتراپی که باید در حد اعتدال مصرف شوند

ریحان، کافور، رازیانه، زنجبیل، مریم گلی، ترخون و آویشن

روغن‌‌های آروماتراپی که در برابر نور مسمومیت با حساسیت ایجاد می‌کنند

مسمومیت با حساسیت نوری، نوعی واکنش به روغن‌‌های اسانسی است که در صورت قرار گرفتن در معرض آفتاب با نور شدید باعث سرخی، افزایش رنگدانه‌‌های پوست و مشکلات پوستی می‌شود. روغن‌‌هایی که باعث حساسیت نوری می‌شوند، می‌توانند احتمال آسیب دیدگی پوست را افزایش دهند.

ترنج، چوب سدر، مریم گلی، زنجبیل، لیمو، بهارنارنج، پرتقال (شیرین و تلخ) و نعناع هندی

روغن‌‌های آروماتراپی که نباید در دوران بارداری استفاده شوند

اکلیل کوهی، ریحان، رازیانه، آویشن، مرزنجوش، مریم گلی، چوب سدر، سرو کوهی و ترخون

روغن‌‌های آروماتراپی که ممکن است باعث تحریک پوست شوند

ریحان، ترنج، فلفل سیاه، کافور، چوب سدر، بابونه، میخک، اکالیپتوس، زنجبیل، سرو کوهی، اسطوخودوس، لیمو، بهارنارنج، نعناع، کاج، درخت چای، آویشن و یلانگ یلانگ

خرید روغن‌‌های اسانسی

روغن‌‌های اسانسی هزاران سال است که به دلیل عطر و فواید عالی و قدرت درمانی طبیعی آن‌‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و سرشار از ترکیبات مفید و  آنتی اکسیدان‌‌ها هستند، که باعث آرامش ذهن و رفع خستگی و بهبود روحیه می‌شوند و در سطح جسمی، در تسکین دردهای عضلانی و درد، بهبود گردش خون، تسکین احتقان سینوس موثر بوده و  به عنوان یک آنتی اکسیدان قدرتمند عمل می‌کنند و با خاصیت تحریک و سلول سازی و جوانسازی باعث ایجاد یک پوست سالم و درخشان می‌شوند.

با استفاده از روغن‌‌های آروماتراپی می‌توانید مزایای آروماتراپی را در راحتی در خانه خود تجربه کنید. با داشتن یک حمام و روغن دوش می‌توانید یک محیط کاملاً درمانی ایجاد کرده و خوشبختی را که طبیعت به شما ارائه می‌دهد، تجربه کنید.

آروماتراپی
خرید روغن‌‌های اسانسی

روغن‌‌های اسانسی از از قسمت‌های خاص گل‌‌ها، درختان و گیاهان دیگر استخراج می‌شوند. مقادیر زیادی از گیاهیان، برای تولید مقدار کمی ‌از روغن‌های اسانسی مورد نیاز است. بنابراین، تولید و استخراج روغن‌‌های اسانسی، فرآیندی پرهزینه است، اما مقادیر اندکی از این روغن‌ها، برای بهره‌مندی از مزایای درمانی کافی هستند.

روغن‌‌های آروماتراپی را می‌توان از داروخانه‌‌ها یا عطاری‌‌های معتبر خریداری کرد. ولی در هنگام خرید باید به کیفیت و خالص بودن روغن‌‌های آروماتراپی دقت زیادی کرد.

در ادامه، دو مجموعه از بهترین و محبوب‌ترین روغن‌‌های اسانسی باکیفیت و اصل را معرفی می‌کنیم. این روغن‌‌های آروماتراپی کاملا خالص و اصل بوده و از اثرات درمانی بالا و عطر بسیار خوشایندی برخوردار هستند. همچنین این پک‌‌های روغن‌‌های اسانسی در ضمن کیفیت بالا، قیمت مناسبی داشته و تجربه یک آروماتراپی عالی را برای شما فراهم می‌کنند. برای تهیه این پک‌های روغن‌های معطر اصل و باکیفیت، می‌توانید از لینک خرید مربوطه، اقدام کنید.

آروماتراپی
روغن‌‌های اسانسی

آروماتراپی
روغن‌‌های اسانسی

چگونه روغن‌‌های آروماتراپی را انتخاب کنیم؟

هر فردی بنابر سلیقه بویایی خود، می‌تواند روغن آروماتراپی با رایحه دلخواه خود را انتخاب کتد. در ادامه، چند نمونه از رایحه‌‌های مورد علاقه اغلب افراد را معرفی می‌کنیم.

آروماتراپی
انتخاب روغن‌های معطر آروماتراپی

بهترین روغن‌‌های معطر

مریم گلی، اکالیپتوس، اسطوخودوس، لیمو، نعناع، پرتقال تلخ، اکلیل کوهی، درخت چای و پلانگ یلانگ

رایحه‌های مورد علاقه مردان

ریحان، ترنج، اکالیپتوس، کندر، اسطوخودوس، لیمو، نعناع هندی، کاج و چوب صندل

رایحه‌های مورد علاقه زنان

ترنج، نعناع، گل سرخ، اسطوخودوس، بهارنارنج، مریم گلی و یلانگ یلانگ

خرید دستگاه آروماتراپی

اگر می‌خواهید از اثرات درمانی و آرامش‌بخش و مثبت آروماتراپی در محیط خانه یا محل کار خود، به بهترین حالت ممکن بهره‌مند شوید، خرید دستگاه آروماتراپی را به شما توصیه می‌کنیم. تنها با داشتن چند قطره از روغن‌‌های اسانسی با رایحه دلخواه خودتان و  چکاندن آن در داخل دستگاه آروماتراپی، می‌توانید فضای معطر و آرامش‌بخشی را در محیط زندگی خود ایجاد کنید.

دستگاه‌ آروماتراپی، زوغن‌های اسانسی معطر را به بخار تبدیل می‌­کنند و با پراکنده کردن مولکول‌های معطر در محیط و ایجاد رطوبت، فضایی خوشبو و آرامش بخشی را ایجاد می‌کنند.

در ادامه، دو مدل از دستگاه‌های آروماتراپی باکیفیت و اصل قابل مشاهده می‌باشند و می‌توانید با کلیک بر روی لینک خرید مربوطه، ویژگی‌های آن‌‌ها را مشاهده و اقدام به سفارش و خرید کنید.

برای مشاهده‌ی سایر محصولات مربوط به آروماتراپی در فروشگاه مالتینا، می‌توانید سری به این لینک بزنید و محصولات موردنیاز خود را انتخاب و خریداری نمایید.

آروماتراپی
دستگاه آروماتراپی

آروماتراپی
دستگاه آروماتراپی

سخن پایانی

آروماتراپی یا رایحه درمانی و تاثیرات مثبت آن بر روح و جسم انسان، نشانگر قدرت شفابخشی طبیعت است. قطعا با یکبار امتحان کردن آروماتراپی، شما هم به قدرت این روش در آرامبخشی و رفع مشکلات جسمی و روحی پی برده و خواهان استفاده مکرر از این روش درمانی ساده و موثر خواهید شد.

آروماتراپی یا رایحه درمانی و تاثیرات مثبت آن

شما با مراجعه به فروشگاه اینترنتی مالتینا از اینجا، می‌توانید محصولات آروماتراپی و روغن‌های اسانسی متنوع و باکیفیت از انواع برندهای معتبر را مشاهده و خریداری نمایید. تمامی محصولات این فروشگاه با تضمین کیفیت و اصالت به فروش می‌رسند. همچنین در مالتینا می‌توانید به راحتی از آمازون آمریکا (بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین دنیا) خرید خود را از هر جای ایران و با کلیه کارت‌های عضو شبکه شتاب بانکی، انجام داده و بدون نیاز به کردیت کارت و موارد مربوط به ارسال از آمریکا، کالای سفارشی را ظرف ۲-۳ هفته، درب منزل خود تحویل بگیرید.

در نهایت، اگر تجربه یا دیدگاهی در زمینه استفاده از روغن‌های اسانسی و معطر و روش آروماتراپی یا رایحه درمانی دارید، خواهشمندیم در بخش نظرات این مطلب، با ما و خوانندگان وبلاگ مالتینا به اشتراک بگذارید.

منابع:  webmd.com ،healthline.com، medicalnewstoday.com، havvaagargun.com

در مالتینا بیشتر بخوانید:

گلاب ؛ معجزه‌ای خوش عطر و شبیه به جادو در یک شیشه

سوجوک تراپی چیست؟خودتان درمان دردهای بدنتان باشید

آموزش کامل ماساژ لاغری به همراه معرفی روغن‌‌های مخصوص ماساژ

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024